Nazwa usługi: Organizacja imprezy masowej
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Nadarzyn

ulica Mszczonowska 24
05-830 Nadarzyn
tel. 22 729 81 85



   
Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o zezwolenie na zorganizowanie imprezy masowej
  • Graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji, oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych, oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu, informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów, oznaczenie sektorów, na których podczas meczu piłki nożnej zostaną udostępnione miejsca stojące - jeżeli organizator zamierza udostępnić uczestnikom miejsca stojące.
  • Instrukcja postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej opracowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 sierpnia 2009 r. w sprawie zakresu instrukcji postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej.
  • Terminarza imprez masowych - w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie lub rozgrywek meczów piłki nożnej.
  • Informacja o liczbie miejsc na imprezie masowej, a jeżeli organizator zamierza udostępnić na meczu piłki nożnej miejsca stojące - również liczbie miejsc stojących, przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego, liczbie, organizacji oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej, o osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa imprezy masowej w tym: imię, nazwisko, numer PESEL - o ile został nadany, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo dodatkowo numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej; w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka, o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej - w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka, o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk.
  • Harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej raz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania.
  • Program i regulamin imprezy masowej wraz z informacją o sposobie udostępniania go uczestnikom
  • Regulamin obiektu (terenu) wraz z informacją o sposobie udostępniania go uczestnikom imprezy masowej.
  • Instrukcja określająca zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej
  • Warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej.
  • Informacja o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe na imprezie masowej.
  • Opinie o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu lub terenu oraz o przewidywanych zagrożeniach, wydane przez: Komendanta Powiatowego Policji w Pruszkowie, Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Pruszkowie, Dyrektora Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans" SPZOZ w Warszawie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pruszkowie
  • Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
  • Pełnomocnictwo w sprawach administracyjnych - jeżeli jest wymagane.
   
Sposób załatwienia sprawy: Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o wydanie zgody na organizację imprezy masowej.
W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia:
1) występuje do organu z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej,
zwraca się do właściwych miejscowo: komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji i komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego i państwowego inspektora sanitarnego z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach,
3) powiadamia właściwego miejscowo:
a) komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej,
b) komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
   
Kogo dotyczy: osoba prawna, osoba fizyczna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
   
Opłaty:

82 zł - opłata skarbowa za wydanie zezwolenia
17 zł - opłata skarbowa za pełnomocnictwo
nr rachunku bankowego: 21 1020 1042 0000 8202 0481 2956
w tytule opłaty należy wpisać odpowiednio: „opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej pn. ... w dniu ..." albo „opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa Pani/Panu ...".

Opłata skarbowa w przypadku udzielenia pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa) (17.00 zł.)
Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej (82.00 zł.)

Musisz się zalogować aby dokonać płatności on-line

   
Czas załatwienia sprawy: Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy składa wniosek o wydanie zezwolenia.
Wójt Gminy Nadarzyn wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
   
Tryb odwoławczy: Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Nadarzyn w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2171)
   
Formularz elektroniczny:
   
Uwagi: Instrukcję oraz opinie organów należy dostarczyć niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej; Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej nie zwalnia organizatora od uzyskania zgody zarządzającego terenem na jej zorganizowanie oraz z obowiązku przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, w tym dotyczących ochrony przed hałasem