Nazwa usługi: |
Organizacja imprezy masowej |
|
|
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy Nadarzyn
ulica Mszczonowska 24 05-830 Nadarzyn tel. 22 729 81 85
|
|
|
Wymagane dokumenty: |
- Wniosek o zezwolenie na zorganizowanie imprezy masowej
- Graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji, oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych, oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu, informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów, oznaczenie sektorów, na których podczas meczu piłki nożnej zostaną udostępnione miejsca stojące - jeżeli organizator zamierza udostępnić uczestnikom miejsca stojące.
- Instrukcja postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej opracowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 sierpnia 2009 r. w sprawie zakresu instrukcji postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej.
- Terminarza imprez masowych - w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie lub rozgrywek meczów piłki nożnej.
- Informacja o liczbie miejsc na imprezie masowej, a jeżeli organizator zamierza udostępnić na meczu piłki nożnej miejsca stojące - również liczbie miejsc stojących, przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego, liczbie, organizacji oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej, o osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa imprezy masowej w tym: imię, nazwisko, numer PESEL - o ile został nadany, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo dodatkowo numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej; w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka, o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej - w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka, o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk.
- Harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej raz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania.
- Program i regulamin imprezy masowej wraz z informacją o sposobie udostępniania go uczestnikom
- Regulamin obiektu (terenu) wraz z informacją o sposobie udostępniania go uczestnikom imprezy masowej.
- Instrukcja określająca zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej
- Warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej.
- Informacja o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe na imprezie masowej.
- Opinie o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu lub terenu oraz o przewidywanych zagrożeniach, wydane przez: Komendanta Powiatowego Policji w Pruszkowie, Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Pruszkowie, Dyrektora Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans" SPZOZ w Warszawie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pruszkowie
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
- Pełnomocnictwo w sprawach administracyjnych - jeżeli jest wymagane.
|
|
|
Sposób załatwienia sprawy: |
Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o wydanie zgody na organizację imprezy masowej.
W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia:
1) występuje do organu z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej,
zwraca się do właściwych miejscowo: komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji i komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego i państwowego inspektora sanitarnego z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach,
3) powiadamia właściwego miejscowo:
a) komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej,
b) komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej. |
|
|
Kogo dotyczy: |
osoba prawna, osoba fizyczna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej |
|
|
Opłaty: |
82 zł - opłata skarbowa za wydanie zezwolenia
17 zł - opłata skarbowa za pełnomocnictwo
nr rachunku bankowego: 21 1020 1042 0000 8202 0481 2956
w tytule opłaty należy wpisać odpowiednio: „opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej pn. ... w dniu ..." albo „opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa Pani/Panu ...".
Opłata skarbowa w przypadku udzielenia pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa) (17.00 zł.) Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej (82.00 zł.) Musisz się zalogować aby dokonać płatności on-line
|
|
|
Czas załatwienia sprawy: |
Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy składa wniosek o wydanie zezwolenia.
Wójt Gminy Nadarzyn wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej. |
|
|
Tryb odwoławczy: |
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Nadarzyn w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji |
|
|
Podstawa prawna: |
Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2171)
|
|
|
Formularz elektroniczny: |
|
|
|
Uwagi: |
Instrukcję oraz opinie organów należy dostarczyć niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej;
Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej nie zwalnia organizatora od uzyskania zgody zarządzającego terenem na jej zorganizowanie oraz z obowiązku przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, w tym dotyczących ochrony przed hałasem |